ישן 07-01-2012, 15:10   #1
רפי לין
בעל האתר, מקצוען רכב
 
הסמל האישי שלרפי לין
 
תאריך הצטרפות: Apr 2010
מיקום: רמת השרון
הודעות: 10,515
ברירת מחדל פיאט 132

פיאט 132 הוצגה בשנת 1972 עם מנוע 1600 וגם 1800 סמ"ק (משנת 1974), 2 גלי זיזים עליונים ורצועת תזמון.
ה 132 הייתה עם 4 או 5 הילוכים ידניים (תלוי בדגם) או תיבת הילוכים אוטומטית (3 הילוכים) של GM.
למשך תקופת מה, צה"ל רכש מכוניות אלו עבור קצינים בדרגת אל"מ.



הפיאט 132 הייתה מכונית נוחה ועם מתלים רכים ובעצם הייתה ממשיכתה של ה פיאט 125.
בשנת 1977 עברה הפיאט 132 מתיחת פנים ושינויי פנים וקוסמטיקה, אבל הצטרף גם מנוע 2000 סמ"ק ואיבזור חשמלי ומע' מזגן מקורית.
כאן סרטון המציג את הפיאט 132 לדגמיה (הפעילו רמקולים עבור המוזיקה):
www.youtube.com/watch?v=1_2PPJ2P50s&feature=related
בברכה - רפי לין
תמונות אצבע מצורפות
Click image for larger version

שם:  fiat-132-1600.jpg‏
צפיות: 275
גודל:  22.5 KB   Click image for larger version

שם:  פיאט 132.jpg‏
צפיות: 394
גודל:  63.3 KB   Click image for larger version

שם:  3582217034_be7cf9d0c7_z.jpg‏
צפיות: 456
גודל:  75.2 KB   Click image for larger version

שם:  FIAT%20132%202%203.jpg‏
צפיות: 808
גודל:  96.1 KB   Click image for larger version

שם:  3.jpg‏
צפיות: 311
גודל:  97.2 KB  

__________________
האתר לחיפוש מוסכים ושרותי רכב www.musach.co.il
רפי לין לא מחובר   הגב עם ציטוט
ישן 07-01-2012, 15:34   #2
רפי לין
בעל האתר, מקצוען רכב
 
הסמל האישי שלרפי לין
 
תאריך הצטרפות: Apr 2010
מיקום: רמת השרון
הודעות: 10,515
ברירת מחדל ממשיכת ה 132 - פיאט ארג'נטה

לאחר ייצור של כ 600,000 פיאט 132, בשנת 1981 יצאה לשוק מחליפת ה 132 שקיבלה מראה מלבני יותר וחד זויתי, פנים מפנק יותר, הרבה מע' ואביזרי חשמל ועיצוב מודרני יותר.



הפיאט ארג'נטה הייתה עם מנוע 1600 או מנוע 2000 וכמו ב 132 עם הילוכים ידניים או אוטומטיים.
ייצור הפיאט ארג'נטה הסתיים בשנת 1985.








בברכה - רפי לין
תמונות אצבע מצורפות
Click image for larger version

שם:  fiat_argenta_2000_b_849632i.jpg‏
צפיות: 340
גודל:  44.9 KB   Click image for larger version

שם:  4365215249_6ce3ff3f3e.jpg‏
צפיות: 768
גודל:  51.4 KB   Click image for larger version

שם:  fiat-argenta-1983-2.jpg‏
צפיות: 652
גודל:  21.3 KB   Click image for larger version

שם:  ארג'נטה.jpg‏
צפיות: 791
גודל:  92.3 KB  
__________________
האתר לחיפוש מוסכים ושרותי רכב www.musach.co.il
רפי לין לא מחובר   הגב עם ציטוט
ישן 06-07-2017, 19:23   #3
רפי לין
בעל האתר, מקצוען רכב
 
הסמל האישי שלרפי לין
 
תאריך הצטרפות: Apr 2010
מיקום: רמת השרון
הודעות: 10,515
ברירת מחדל ההיסטוריה של פיאט 132

מאת ובאדיבות חן פרחי
בשנת 1966הציגה פיאט מכונית משפחתית קטנה יחסית ובעלת עיצוב שמרני, הפיאט 124.
ה 124 היתה הסנונית הראשונה בקו הדגמים החדש שתכננה פיאט להציג בשנים הבאות, ובהם גם דגמי הנעה קדמית.
ה 124 זכתה בתואר מכונית השנה 1967 ונמכרה היטב.

הבאה בתור אחריה היתה מכונית שדמתה לה מאד בעיצובה, רק במימדים גדולים יותר, מאחר ותוכננה לפנות לפלח שוק גבוה יותר.
ה 125 הוצגה ב 1967 ועשתה שימוש במנוע חדש בעל זוג גלי זיזים עליונים שהוצג בפיאט 124 ספיידר וספורט.
למנוע ה 1.6 היה הספק מכובד של 100 כ"ס, וכמובן שהביצועים היו טובים.

נקודות התורפה העיקריות של ה 125 היו הסרן האחורי הפרימיטיבי שנתמך ע"י קפיצי עלים, ההגה הכבד וחסר הרגישות וזה שהיא דמתה מידי ל 124, מה שהקשה עליה להמכר בפלח השוק הגבוה יותר אליו היא פנתה.
ב 1969הציגה פיאט את ה 130, מכונית סאלון בגודל מלא שצויידה במנוע V6, ונוצר פער גדול מידי, תדמיתית ושיווקית, בינה לבין ה 125 שלא ידעה הצלחה של ממש.
האמת שזה לא ממש הדאיג את פיאט, שמכוניות קטנות היו בסיס מכירותיה, אבל בכל זאת החלו לתכנן יורשת ל 125 הכושלת (יחסית).
לצורך עיצוב המכונית פנו בפיאט למרצ'לו גאנדיני שהיה המעצב הראשי בסדנת ברטונה, שעבד במקביל על פיתוח יורשת לב.מ.וו 1600\1800\2000.
זה עיצב עבור פיאט מכונית משפחתית גדולה, שבגודלה התקרבה למכוניות הסאלון בנות תקופתה.
עיצוב הפנים בוצע בידי פיאט עצמם. באותה תקופה פיאט השקיעה סכומי עתק בפיתוח דגמים חדשים, ה 127 וה 128, כמו גם קניית לנצ'יה, ולכן חיפשה לחסוך היכן שניתן היה.
המנועים ותיבות ההילוכים נלקחו מה 125 מאחר והיו מודרניים טובים; מנוע ה 1.6 סיפק 100 כ"ס ונוסף מנוע גדול יותר בנפח 1.75 עם 109 כ"ס וגמישות משופרת.
תיבת ההילוכים היתה ידנית, 4 או 5 מהירויות, או אוטומטית 3 הילוכים מתוצרת GM אירופה.
ההגה היה בשיטת התיבה ותפוחים, וכלקח מה 125, פותח סרן אחורי חדש עבור המכונית, הפעם עם קפיצי סליל ומוט פנהארד.
השקת המכונית החדשה, 132 שמה, נעשתה בתערוכת טורינו 1972 שהיתה מפגן כח עצום עבור תעשיית הרכב האיטלקית, והוצגו בה מספר שיא של דגמים.
למרות העיצוב הנאה, המפרט הטכני המבטיח, האבזור העשיר יחסית ואפילו תג מחיר נח, לא הפכה ה 132 ללהיט, וקצב מכירותיה אכזב את אנשי פיאט.
לכן כבר לאחר שנתיים עברה ה 132 מתיחת פנים ראשונה שהקנתה לה מראה מודרני יותר.
מתיחת הפנים שיפרה את המכירות, אם כי אלו נותרו נמוכות מהצפי של פיאט.
בשנת 1977 עברו כל דגמי פיאט מתיחות פנים, וגם ה 132 נכללה בתכנית.
באותה שנה, 1977, הופסק ייצור ה 130 ולכן ה 132 הפכה למכונית היוקרתית ביותר בהיצע פיאט, ולכן עברה לא מעט שינויים, הן עיצוביים והן מכאניים.
מנוע ה 1.8 הושמט מהמבחר, ומנוע 2.0 חדש תפס את מקומו, הספק מנוע ה 1.6 הופחת מעט , מנוע דיזל חדש הוצג ובלמי הדיסק האחוריים הוחלפו בתופים.
חיצונית ההבדל לא היה משמעותי, אולם תא הנוסעים שסבל מעיצוב מיושן עבר מהפך, וכעת הוא נראה מודרני ועדכני.
גם רמת האיבזור עלתה, כשדגם ה 2.0 הציע לוח מחוונים מפורט, נעילת דלתות מרכזית וחלונות חשמל קדמיים.
נוספה אופציה למזגן מקורי, כשמערכת המיזוג היתה אמריקאית.
גם מתיחת הפנים לא הפכה אותה ללהיט, אם כי המכירות היו סבירות למדי.
בסוף 1981הוחלפה ה 132 בארג'נטה, שלא היתה אלא מתיחת פנים ל 132, ובטח שלא מכונית חדשה.
הארג'נטה הוחלפה ב 1985בכרומה, שהיתה חלק מפרוייקט טיפו 4.
ה 132 תזכר כמכונית טובה לזמנה, נוחה ובעלת ביצועים טובים, רק חבל שהדגמים הראשונים סבלו מהחלדה מהירה ואיכות נמוכה.


בברכה - רפי לין
__________________
האתר לחיפוש מוסכים ושרותי רכב www.musach.co.il
רפי לין לא מחובר   הגב עם ציטוט
תגובה

הגדרות אשכול
אפשרויות הצגת נושא

חוקי משלוח הודעות
אתה לא יכול לפתוח נושאים חדשים
אתה לא יכול להגיב להודעה
אתה לא יכול לצרף קבצים
אתה לא יכול לערוך את ההודעות שלך

BB code פועל
סמיילים הינו פועל
קוד [IMG] פועל
קוד HTML כבוי

קפיצה לפורום


כל הזמנים הם GMT +2. השעה כרגע היא 12:09.

מאגר הפורומים כולל מאמרים, פרסומים ומידע (שיקראו יחד להלן: "מידע") שהנם קניינו של אתר מוסך. מאגר זה, נועד לצורכי לימוד עצמי בלבד והמידע כולו מוגן עפ"י זכויות יוצרים ובהתאם לכך אין לעשות במידע כל שימוש מסחרי ו/או שימוש שלא עפ"י היתר זה. הדפסת המידע ו/או כל שימוש בו מותר אך ורק במסגרת שימוש הוגן ביצירה – לשם לימוד עצמי ולשם מחקר וביקורת אך ורק במידה הדרושה והראויה לצורך המטרות האמורות. בהתאם לאמור לעיל, ומבלי לפגוע מכלליות האמור לעיל, אתר מוסך שומר לעצמו את מלוא הזכויות על פי כל דין לפעול כנגד מי שינהג במידע שלא עפ"י הוראת אזהרה זו.


Powered by vBulletin® Version 3.8.7
Copyright ©2000 - 2019, Jelsoft Enterprises Ltd.

מוסכים מצברים פחחות וצבע אביזרים לרכב חשמל רכב דיאגנוסטיקה לרכב מיזוג אויר לרכב צמיגים מוסך מכונאות כתבות ומאמרי רכב פורום רכב פורום טכני לרכב רכב למכירה

מצברים לרכב מוסך מורשה צביעת רכב