PDA

צפה בגרסא המלאה : יונדאי (בישראל) רומזת על עליית מחירים בינואר 2014


רפי לין
15-12-2013, 07:27
באדיבות האתר לחדשות ומבצעי רכב www.wheel.co.il (http://www.wheel.co.il)
------------------------------------------------------------------------------
ומזת על העלאת מחירים בינואר 2014


יונדאי יוצאת במבצע רכב לסוף השנה בו היא מבטיחה את דגמי 2014 בתנאי 2013, מה שמזכיר לנו עליית מחירים נוספת בתחילת 2014. האם יש באמת סיבה להתייקרות נוספת?

נכתב על ידי: ששי כהן (http://wheel.co.il/author/sasi/)


http://wheel.co.il/wp-content/uploads/2013/12/1476342_579636885439525_1813340271_n-240x140.jpg

חברת כלמוביל, יבואנית יונדאי, רומזת בעקיפין על עליית מחירי המכוניות בינואר הקרוב. במהלך מסע פרסום שהחלה היבואנית לדגמי יונדאי בימים האחרונים, מוזמנים רוכשי המכוניות הפוטנציאלים להתחדש ביונדאי 2014 בתנאי 2013. ביונדאי לא ממהרים לפרסם מחירים או פרטים נוספים, אולם נדמה שמי שיגיע לאולמות התצוגה, יתבשר כי כדאי לו לרכוש כעת את אחד מדגמי החברה במחירי 2013, + הטבת מימון או אבזור שונה ולקבל את הרכב עם רישוי 2014 – רגע לפני שהמחיר יעלה. משתלם? לא בטוח, אבל זכינו לרגע לתזכורת מעט כואבת, שמחירי הדגמים הנפוצים עומדים בפני התייקרות נוספת בינואר 2014, ולא רק ביונדאי.
לאחר שבינואר אשתקד " זכינו " לעליית מחיר של 3,000 ש"ח בדגמי המשפחתיות למחיר כמעט אחיד אצל כל היבואנים של 127 אלף ש"ח, ובהמשך תוקנו המחירים בעוד 1,000 ש"ח להחל מ- 128 אלף ש"ח עם עליית המע"מ, נראה שגם בינואר 2014 נזכה למחיר גבוה יותר של כל המשפחתיות הנפוצות. התירוץ מן הסתם יהיה משהו בסגנון " התייקרות הרכב בשער המפעל " או " פיצוי על אובדן ההכנסה כשעודכן המס הירוק ". כלומר : אין סיבה אמיתית להתייקרות ושערי המטבע נוחים להפליא עם שער האירו הנמוך בכ-3.5% מאשתקד, שער הדולר הנמוך בכמעט 10% מאשתקד ושער הין היפני שצנח בלא פחות מ-28% מאשתקד, אבל אם הציבור התרגל לעליית מחירים מדי שנה, למה לא להמשיך עם זה?

http://www.carsuk.net/wp-content/uploads/2013/01/Hyundai-Logo1.jpg

ותסבירו לי בבקשה מדוע אני צריך לרכוש מאזדה 3 חדשה במחיר החל מ- 128,000 ש"ח בשעה שהין היפני צנח בכמעט 30% תוך שנה. אז יפה שמדובר ברכב חדש שסביר להניח שגם עולה ליבואן קצת יותר מקודמו, אך היבואן יכל בהחלט לתת מחיר נוח יותר. דוגמא נוספת נמצא גם במאזדה 2 שנמכרת כיום במחיר של 110,500 ש"ח למרות הירידה החדה במטבע היפני. ככה זה שדלק מוטורס היבואנית לא באמת מתייחסת ללקוחות הפרטיים ודואגת שיממנו למעשה את ההנחות המופלגות שמוענקות לחברות הליסינג. הוכחה חותכת להנחות : מחיר מאזדה 2 בתנאי יד ראשונה 0 ק"מ מליסינג נמכרת כיום במחיר של 83,900 ש"ח המשקפים הנחה של 24% מהמחירון ולאחר קופון נוסף שגוזרת חברת הליסינג. אז האם מאזדה תייקר שוב את הדגמים בינואר הקרוב? כנראה שכן וכולם מחכים כרגע שהיא תנחה את הדרך- כמדי שנה.
אז למרות שאף יבואן לא פרסם עדיין מחירון מעודכן לשנת 2014, צפו בחשבון התייקרות. עדכונים יגיעו בשבועיים הקרובים.

בברכה - רפי לין