PDA

צפה בגרסא המלאה : המכונית החשמלית וחברת "בטר פלייס"


רפי לין
17-10-2010, 10:47
העתיד הקרוב (הובטח במחצית שנת 2011) יראה לנו מה יקרה:
http://www.globes.co.il/news/article.aspx?Fromelement=MainTopic&did=1000594249
בברכה - רפי לין

כהן דורון
21-10-2010, 21:59
אהבתי את הכתבה וכתבת התגובה של מר שי אגסי, ככל שהמתנגדים מלומדים יותר, העתיד של הרכב החשמלי קרוב יותר!

איגוד המוסכים מעמיד לרשות הציבור ובעלי המוסכים קורסי הכרת הטכנולוגיה של הרכבים ההברדיים והחשמליים, כמוכן בקרוב יהיו קורסים להכשרת עובדים לטיפול ברכבי הונדה וטויוטה היות וכיום על פי חוק רק מוסכי חברה שהכשירו את העובדים שלהם מורשים לטפל ברכבים אלו.

גילוי נאות:
כהן דורון - מרצה לתחום רכב חשמלי והברידי במכללה הטכנולוגית של איגוד המוסכים.

כהן דורון
23-10-2010, 10:30
מרכבות השטן

עידן הרכב החשמלי מטריד את מנוחתם של רבים, חלקם שובר את הראש כיצד להאיץ את המעבר להנעה חשמלית ולהתגבר על המכשולים שבדרך וחלקם שובר את הראש כיצד למנוע מהמשוגעים של הרכב החשמלי מלבצע את זממם...

כבר היינו בדילמה זו בעבר במבט של 100 שנה לאחור עם תחילת המהפכה התעשייתית והמעבר מעגלות עם סוסים לעגלות נטולות סוסים. אז הדבר נשמע כך:
"ההמצאה האחרונה שמסתובבת בעיירתינו ומפחידה את חיות הבית שלנו, התרנגולות ממאנות להטיל ביציהם, הפרות והעיזים עצרו חלבן, אלו ממש מרכבות השטן! מרכבות ללא סוסים! השמעתם כדבר הזה? נוגד את חוקי הטבע! זו ממש כפירה בקודש! מה הייה לנו רע עם מרכבות הסוסים?
את שדותינו דישנו בגללי הסוסים, הסייסים פרנסה להם עתה ייאבדו אותה ללא סוסים לטפל בהם!
והחוות לגידול הסוסים ייעלמו לעד הרי מרכבות השטן אינן זקוקות לסוסים! והרעש שהן עושות, מין טירטור מטריד פיצוצים ורעשים להחריד! והריח שהן פולטות, ריח הביצה בושם מלאכים ליידן!
מהירותן אינה מאפשרת לבעלי החיים ולאנשים לחמוק מפניהן במועד וכבר קרה שנדרסו תחת גלגליהן השועטים! ואף חויבו בעלי עגלות השטן ובצדק להציב רץ עם פעמון המודיע על בוא מרכבת השטן."

נשמע לכם מוכר? זעקת המתנגדים ורואי השחורות קמה לתחייה, אכן צדקו אותם מתריעים בשער, אכן מרכבות השטן הם! ולדאבונינו התמכרנו להן ואיננו יכולים לחיות בלעדיהן וכעת אנו מחליפים שוב את הסוסים, והפעם לסוסים חשמליים ונתגבר על כל המכשולים!

חומר למחשבה, כהן דורון – מעבדה אלקטרונית לרכב, doron101@bezeqint.net (doron101@bezeqint.net)
0505600081

ziv
09-11-2010, 16:52
הגיע הזמן שזה יגיע. ולפי מה שהבנתי זה אכן בתהליכים. מטורף

רפי לין
14-03-2011, 17:26
עידכון מעניין באתר "הגה":
http://motocar.ifeel.co.il//article/13342.aspx?utm_source=newsletter&utm_medium=email&utm_campaign=hege_03_14
בברכה - רפי לין

כהן דורון
15-03-2011, 09:35
לידיעה, בוצעה כבר השקה מקדימה וכן הגיעו לארץ חמשת הסנוניות הסדרתיות מתוך הגל הראשון של ה200 שיבואן אושר. במסגרת ההשקה המקדימה ביצענו נהיגה על הפלואנס הסדרתית וכן קיבלנו הסברים טכניים.

אני לא מורשה להעלות את התמונות והסירטונים אך בקרוב מאוד תהיה ההשקה הרשמית של הפלואנס החשמלית.

כמוכן הסתיים בהצלחה הניסוי של כלי הרכב הראשונים שהורצו בארץ על ידי המהנדסים של רנו ואנשי בטר פלייס.

העתיד כבר באמת כאן!

רפי לין
21-03-2011, 22:02
וכאן תוכניות המיסוי של האוצר על המכונית החשמלית (http://www.musach.co.il/forum/showthread.php?t=494)ועל אספקת החשמל עבורה:
http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-4045422,00.html
בברכה - רפי לין

רפי לין
24-03-2011, 16:45
נחנכה התחנה הראשונה להחלפת מצברים במכונית החשמלית (http://www.musach.co.il/forum/showthread.php?t=494)של "בטר פלייס":
http://www.wheel.co.il/index.php?instance=5&actions=show&instance_id=24&id=2731&current_lang=1
וכאן סרטון הדגמה קצר של החלפת המצבר:
http://www.youtube.com/watch?v=k6OdSASgLGQ&feature=player_embedded
בברכה - רפי לין

שרון1601
28-03-2011, 17:12
כל החשיבה האקולוגית הזאת היא מאוד חשובה והכרחית,
גם קראתי בפייסבוק שקיה משיקים את ה"ונגה" החדשה שלהם.. עם טווח של 140 קמ"ש!

אני אוהב את המהפכה הזאת, זה מראה שגם לייצרני הענק עם כל הבוכטות בכיסים אכפת מכדור הארץ.

רפי לין
28-03-2011, 18:08
מעניין מה יהיו בפועל טווחי הפעולה של המכוניות החשמליות השונות בתנאי הנסיעה בארצנו שכוללים הפעלת מזגן מרובה ופקקי תנועה, קרי עמידה וזחילה לאורך זמן עם צריכת חשמל כשהמרחק שהמכונית התקדמה אינו גבוה.
אני משער שכשיפותחו מצברים עם יעילות גבוהה יותר, משקל נמוך ואורך חיים ארוך יותר עד לפריקתו, המכונית החשמלית תתקדם בצעדי ענק.

http://upload.wikimedia.org/wikipedia/he/thumb/f/f3/Rav4evdrawing.jpg/300px-Rav4evdrawing.jpg


בברכה - רפי לין

רפי לין
30-03-2011, 12:42
בינתיים הושקעו כבר סכומי עתק בפרוייקט "בטר פלייס" ומכיוון שטרם יש הכנסות אז ברור שזה,
בינתיים, "הפסד": http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-4049757,00.html
אני ספקן בעיקר לגבי טווח פעולת המכונית החשמלית שבישראל תיסע בפקקי תנועה ועם מזגן פועל, בהרבה מקרים.
בברכה - רפי לין

כהן דורון
31-03-2011, 14:34
הרצאה בנושא "פרוייקט פיתוח רכב פורמולה סטודנט חשמלי במכללת אפקה"
מרצים: מר טל הנר, מנכ"ל הפרוייקט מר גיל דהן, סמנכ"ל אומדן בקרה ואנטגרציה בפרוייקט.

נמרי מציג ופותח את ההרצאה, אלון ברנע, מציג את אפקה, נושא התמחות בהנדסת רכב, אביהו בן נון מעורב בפרוייקט. טל הנר (פרקטיקל אינג'יניר) באפקה והיה בגרמניה בפרוייקט פורמולה סטודנט בלימודים במהלך שנתיים, הציע את הפרוייקט למכלת אפקה ויצוג של ישראל במרוץ של רכב חשמלי בלבד, תכנון הרכב נעשה על ידי הסטודנטים תחרות של הVDI איגוד המהנדסים הגרמני. בהוקנהיים בגרמניה,

התחרות מדמה "חברה" על כל המשמעויות והנגזרות לכאילו יצור של 1000 כלי רכב עם פוטנציאל ייצור המוני והמטרה העיקרית לעמל את הסטודנטים בתנאי אמת של התעשייה דגש על גישה ירוקה מיחזור ויעילות אנרגטית , תקינה של רכב חשמלי מהתעשייה האמיתית של רכב חשמלי. כולל שיווק יח"צ וגיוס תורמים יועצי חוץ וועדה מיעצת 65 קבוצות ו21 מדינות בתחרות.

מטרות: להעמיד למבחן ולהוכיח יכולות טכנולוגיות וכלכליות ולייצג את ישראל. 45 סטודנטים, התנסות מעשית ופרוייקט פרסטיג' עבור כל אחד ממשתתפי הפרוייקט. יש חשיפה ל מעל 8 מליון צופים והדבר מושך ספונסרים מהשורה הראשונה כגון בוש, ויצרני רכב גרמניים.

מציג פילוג השקעה בתחומים שונים של תהליך הייצור והתכנון מציג את הבעייתיות של הזנחת הפרטים הקטנים, נותן דוגמה של קבוצה מאוסטרליה שיצאה מהמירוץ בגלל ממסר בעלות של 8 דולר...

גיל דהן, סמנכ"ל אומדן בקרה ואנטגרציה , מציג את הפרוייקטים האישיים של הסטודנטים עד לרמה של מוצר מוגמר כלשהו. כל אחד מקבל חלק קטן אבל הוא חלק מגוף גדול כולל תאום בין המהנדסים לעתיד. (מזכיר לי את המריבה של מהנדסי הדלק וההדראוליקה מתחת למוקאפ של מטוס הלביא "מי הגיע קודם"...) השקעה של 30000 שעות עבודה (כ 700 שעות לסטודנט) במהלך העבודה ייבנה תיק פרוייקט. משך הפרוייקט כשנתיים עד לתחרות.
התחרות לא רק על מי מגיע ראשון אלא גם מי יציג את היעילות הגבוהה ביותר, מי יציג את הביצועים הטובים ביותר. ולבסוף סיבולת מי ישאר אחרון.
שני מדדים נצילות אנרגטית וסיבולת. יכולת תחרותית של 60 קילומטר, אין טעינה והחלפת מצבר במשך התחרות.
מציג את תהליך בחירת המנוע האולטימטיבי זה מה שיקבע את הפרמטרים האחרים כגון משקל המצברים שישמשו את הרכב. המטרה 250 קג"כולל הנהג (מחפשים את הגמד מהאח הגדול...)
ניהול סיכונים ובקרת איכות- כל חלק בנפרד וכל המכלול. על ידי יועצים חיצוניים , מעבדת חוזק חומרים , מעבדת אינטגרציה, חטיבה ניפרדת בונה דינמומטר לבדיקת הרכב גם חלק מהפרוייקט. ופרוייקט נוסף הינו סימולטור נהיגה ב 6 צירי חופש על מנת לעמל גם את הנהג ואת המערכות הכי קרוב למצב אמיתי ללא סיכון הנהג.
סיכום התחרות בין הסטודנטים לרמה של ניהול פרוייקט במקביל לרמה הנדסית. אחד הדגשים זה הנושא הירוק ומניעת זיהום אוויר. מסכם.

מסכם מר אביהו בן נון "מבוגר אחראי" בפרוייקט ומלווה את הפרוייקט מגיע מענף הרכב ומייצג את GM פיתוחים הנדסיים באוניברסיטת באר שבע (מעבדה לרכב) מציג את נושא חוסר המהנדסים וההנדסאים ברכב בארץ קשור גם בפרוייקטים של רובוטים עם ילדים. מחזור שביעי מ12 כיתות ל220 כיתות 1.2 מליון ש"ח והוא רואה את הרכב החשמלי כפרוייקט הבא ורואה בכך אתגר. בעבודת צוות ופיתוח והנדסה.

מבקש את עזרת הנוכחים למתן סיוע אישי. נושא של התנדבות המורים והיועצים גורמי חוץ מהתעשייה מציג למשל את מנהרת האוויר של התע"ע ייצוא טכנולוגיות ישראליות לGM מזכיר את נושא הרכב האוטונומי שמכינים היום בארץ מסכם.

שאלות ותשובות
1 פרוייקט מחזורי, יש אוניברסיטאות בארה"ב שזה הרכב ה50 שלהם.
2 נושא הכשרת המהנדסים בארץ – אביר ארבל מציג את יתרון ה"קולבויניק" (מהנדס שיודע לעשות הכל) בארץ
3 מערכות הנעה פערי ידע – בחירת חומרים

סיום הארוע, התרחש בלשכת המהנדסים בת"א בתאריך 30/3/11 תקציר בעת הארוע.

דורון – מעבדה אלקטרונית לרכב

רפי לין
05-04-2011, 06:58
כאן ניתן לראות את המנוע החשמלי הרנו פלואנס ZE החשמלית:
http://www.youtube.com/watch?v=C_-SHV9KNM8
וכאן סרטון של נסיעת מבחן ברנו פלואנס ZE החשמלית, במרכז המבקרים של "בטר פלייס":
http://www.youtube.com/watch?v=jJK5ND3uqvs
המבחן קצר ולא ניתן לראות ולדעת על טווח נסיעה אמיתי, קצב צריכת חשמל ופריקת המצברים
בנסיעה, עמידה וכשהמזגן ואורת פועלים.
בברכה - רפי לין

רפי לין
06-04-2011, 23:52
כל מכונית חשמלית פיאט 500 שתימכר תגרום להפסד:
http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-4052611,00.html
בברכה - רפי לין

רפי לין
12-04-2011, 16:30
http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-4055796,00.html
בברכה - רפי לין

רפי לין
22-04-2011, 13:06
יש עדיין בעיות טכניות ברכב חשמלי ועיקרן הטווח פעולה:
http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-4059345,00.html
בברכה - רפי לין

רפי לין
02-05-2011, 07:10
מבחן דרכים מעניין, ברור וממצה לניסן ליף החשמלית שאמנם נערך בארה"ב
אך תוצאותיו נותנות גם מושג להתנהגות המכונית בישראל:
http://www.netcar.co.il/magazin/focus/leaf11.asp
בברכה - רפי לין

רפי לין
15-05-2011, 12:04
נחשפו מחירי המכונית החשמלית, רנו פלואנס, של חב' "בטר פלייס" ומחירי השימוש וכו':
http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-4068756,00.html

בברכה - רפי לין

רפי לין
16-06-2011, 09:13
נכתב ב TheMarker ועל פניו נראה מאוד לא תקין:
http://www.themarker.com/news/1.656467
בברכה - רפי לין

רפי לין
29-09-2011, 15:29
ימים (וחודשים) יגידו וגם מה תהיה קלות ההפעלה והטעינה ומה טווחי הפעולה:
http://wheel.co.il/index.php?instance=5&actions=show&instance_id=24&id=3122&current_lang=1 (http://wheel.co.il/index.php?instance=5&actions=show&instance_id=24&id=3122&current_lang=1)
בברכה - רפי לין

רפי לין
13-10-2011, 11:01
מבחן דרכים אמיתי ומעניין מאוד של "וואלה רכב" לרנו פלואנס ZE החשמלית:
http://cars.walla.co.il/?w=%2F4701%2F1868129 (http://cars.walla.co.il/?w=%2F4701%2F1868129)
בברכה - רפי לין

itsik
16-10-2011, 13:15
מבחן דרכים אמיתי ומעניין מאוד של "וואלה רכב" לרנו פלואנס ZE החשמלית:
http://cars.walla.co.il/?w=%2F4701%2F1868129 (http://cars.walla.co.il/?w=%2F4701%2F1868129)
בברכה - רפי לין



האם היא תוצג ביריד המכוניות בחול המועד?משהו שנקרא אוטומניה

רפי לין
16-10-2011, 18:34
כנראה שאכן תוצג שם הרנו פלואנס ZE החשמלית, ככתוב כאן:
www.wheel.co.il/index.php?instance=5&actions=show&instance_id=24&id=3138&current_lang=1 (http://www.wheel.co.il/index.php?instance=5&actions=show&instance_id=24&id=3138&current_lang=1)
בברכה - רפי לין

sasico
16-10-2011, 21:56
כולל הפלואנס ZE של בטר פלייס

דני
17-10-2011, 15:09
מטורף מה שהולך שם, ראיתי גם את החשמלית שלשמה באתי. אפילו לא חשבתי להסתכל על המחיר..לא בשבילי. באתי לשם עם אחי ואשתו, הם קנו פיאט פונטו ב88 אלף במקום איזה 98 אלף, הנחות לא רעות יש שם...

רפי לין
19-10-2011, 11:35
הועדה להגברת התחרותיות בענף הרכב תבדוק את התנהלות ותימחורי חב' "בטר פלייס":
www.calcalist.co.il/local/articles/0,7340,L-3542822,00.html (http://www.calcalist.co.il/local/articles/0,7340,L-3542822,00.html)
בברכה - רפי לין

רפי לין
20-11-2011, 20:18
מבחן לרנו פלואנס ZE החשמלית שמצא שהמצברים נפרקו מוקדם מהמוצהר (לאחר 122 ק"מ נסיעה).
לפי מזג האויר שנראה בסרטון אז הנסיעה הייתה ללא מזגן פועל, כך שעם מזגן פועל יתכן מאוד שטווח הנסיעה יהיה עוד יותר קצר:
http://fwd.channel5.com/fifth-gear/videos/road-tests/renault-fluence (http://fwd.channel5.com/fifth-gear/videos/road-tests/renault-fluence)
בברכה - רפי לין

רפי לין
19-01-2012, 21:08
כתבה מעניינת ומקיפה: www.themarker.com/dynamo/cars/1.1620945 (http://www.themarker.com/dynamo/cars/1.1620945)
בברכה - רפי לין

רפי לין
10-02-2012, 10:25
חוויות מתהליך החלפת המצבר ברנו פלואנס חשמלית של חב' "בטר פלייס":
http://prdupl02.ynet.co.il/ForumFiles_3/30171526.JPG (http://prdupl02.ynet.co.il/ForumFiles_3/30171526.JPG)
בברכה - רפי לין

רפי לין
10-02-2012, 13:28
מעניין מה באמת טווח הנסיעה של הרנו פלואנס החשמלית וכאן 2 תוצאות:
www.netcar.co.il/forum/la.asp?ix=151006&lb=0 (http://www.netcar.co.il/forum/la.asp?ix=151006&lb=0)
כנראה שצריך עדיין לחכות למבחן אמיתי של מישהוא אובייקטיבי שיבוצע בצורות שונות כך:
1. רק בנסיעה עירונית.
2. רק בנסיעה בינעירונית מישורית.
3. בנסיעה משולבת עירונית ובינעירונית מישורית.
4. בנסיעה בינעירונית עם עליות (לדוגמא, מת"א לירושלים וחזרה).
כל אחת מהנסיעות האלו צריכה להתבצע פעם אחת עם מזגן פועל לכל אורכה (מצב קיץ אמיתי)
ופעם שניה ללא מזגן פועל.
אני מוכן לבצע נסיעות מבחן כאלו כשאיתי יהיה עוד מישהוא מהימן שיסייע גם בבדיקת המסלול, רישומים תוך כדי הנסיעה וכו'.
בברכה - רפי לין

כהן דורון
10-02-2012, 17:47
כל המדינה שלנו מקצה לקצה זה פחות מחמש החלפות מצברים כך שניתן למעשה לצאת בבוקר מהחרמון עם מצבר מלא ולהגיע לאילת באותו היום מה שנקרא "חרמון אילת בוואט אחת!"

רפי לין
10-02-2012, 20:49
אבל השאלה היא, בנסיעה עם מזגן פועל כמה פעמים צריך יהיה להיכנס להחלפת מצבר, בתחנת החלפה, עם סטייה מנתיב אליה וחזרה וזמן להמתנות החלפות.
בברכה - רפי לין

רפי לין
11-02-2012, 13:18
רועי צוקרמן מ Ynet, ביצע מבחן דרכים לרנו פלואנס החשמלית, אך לדעתי הוא קצר מדי וגם בו לא צוין אם הופעל מזגן הרכב לקרור או מע' חימום לחימומו, מערכות שצורכות חשמל ומקצרות את טווח הנסיעה: www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-4187646,00.html (http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-4187646,00.html)
בברכה - רפי לין

כהן דורון
13-02-2012, 06:39
זה נכון שבטר פלייס אינה מספקת את הפתרון המושלם להנעה אלטרנטיבית למנועי הבוכנה וזאת בגלל מגבלת המצברים אבל היא מספקת את הפתרון הנכון ביותר לעת הזו עבור מירב השימושים של הרכב המשפחתי וזו פריצת דרך גדולה מאוד בתחום וחבל שעדיין אנו טוחנים מים במה שנקרא "קלוץ קאשז" (למי שאינו מבין יידיש, שאלת קלוץ זו שאלה מקניטה שאין מאחריה חוכמה גדולה.)

רפי לין
02-04-2012, 11:50
צריך לזכור שעדיין חב' "בטר פלייס" נמצאת בשלב ההשקעות והפיתוח וטרם מכרה כמות מכוניות רצינית לשימוש הציבור, מה שיגרום לה להכנסות:
www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-4210766,00.html (http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-4210766,00.html)

http://www.ynet.co.il/PicServer2/13062011/3734243/37341430100297408258no.jpg

מעניין איך ומה יהיו ההתפתחויות בעתיד הקרוב לרכב החשמלי של רנו עם "בטר פלייס".

בברכה - רפי לין

רפי לין
10-04-2012, 15:05
יש עיכוב בהפעלת מתקני טעינת המצברים של "בטר פלייס" בדנמרק:
www.globes.co.il/news/article.aspx?did=1000740437 (http://www.globes.co.il/news/article.aspx?did=1000740437)
בברכה - רפי לין

רפי לין
02-10-2012, 16:26
זה בגלל חוסר שביעות רצון ממכירות חב' "בטר פלייס":
http://cars.walla.co.il/?w=%2F4705%2F2571916 (http://cars.walla.co.il/?w=%2F4705%2F2571916)

http://images.globes.co.il/Images/NewGlobes/bomba200x150/Agasi.jpg

בברכה - רפי לין

רפי לין
06-02-2013, 12:51
כל הפרטים כאן: www.globes.co.il/news/article.aspx?did=1000820042#fromelement=hp_firstar ticle (http://www.globes.co.il/news/article.aspx?did=1000820042#fromelement=hp_firstar ticle)
בברכה - רפי לין

רפי לין
01-03-2013, 12:33
הנשיא קלינטון, אמר לשי אגסי בתחילת הדרך, שהכי טוב שהמכונית החשמלית תינתן בחינם לצרכן:
www.themarker.com/dynamo/1.1940087 (http://www.themarker.com/dynamo/1.1940087)

http://images1.ynet.co.il/PicServer2/04062007/1286525/agassi-1_o&91;1&93;_a.jpg

http://insideclimatenews.org/sites/default/files/imagecache/teaser_thumb/billclintonprop3michigan_0.jpg


בברכה - רפי לין

רפי לין
09-04-2013, 12:57
פקפקתי מההתחלה הן בטווח הנסיעה המוצהר של כ 160 ק"מ והן באפשרויות השיווק הגדולות של הפלואנס החשמלית (בגלל גודל, מחיר, טווח נסיעה קצר ונוחות החלפת מצבר בנסיעה ארוכה) והנה זה כאן עם עוד בעיות: www.themarker.com/dynamo/1.1989035 (http://www.themarker.com/dynamo/1.1989035)
ושימו לב לפסקה הזאת:
בשיחות סגורות אומרים מקורבים לחברה כי טווח הנסיעה של הפלואנס החשמליות, כ–100 ק"מ בלבד לעומת 160 ק"מ מוצהרים.

מכונית חשמלית תהיה כדאית והמונית כשיהיו מצברים יעילים יותר, עם טווח נסיעה ארוך יותר, משקל נמוך יחסית ומחיר זול יותר ואולי ברבות הימים יהיו כאלו דברים (ברחבי העולם מנסים לפתח).

בברכה - רפי לין