PDA

צפה בגרסא המלאה : מיצובישי אאוטלנדר החדש - מבחן דרכים (באוירת בחירות 2013 לכנסת)


רפי לין
18-01-2013, 09:17
באדיבות האתר לחדשות ומבצעי רכב www.wheel.co.il (http://www.wheel.co.il)
-------------------------------------------------------------------

מיצובישי אאוטלנדר החדש - מבחן דרכים


http://wheel.co.il/var/img/lego/big/5033
18-01-2013 | שם הכותב: ששי כהן | דגם: אאוטלנדר | יצרן: מיצובישי


יכול להיות כאן טוב יותר : פוזה של ג'יפון ,7 מקומות ,אבזור נדיב , מחיר אטרקטיבי והבטחה להיות הכי חסכוני בדלק . האם נמצא הג'יפון המושלם ? יצאנו לבדוק.
לאחר שנה קשה בה ספגה מיצובישי ישראל מפלה של 63% במסירות עם 2,552 מכוניות בלבד שנמסרו ב- 2012 , מתחילה 2013 עם תקווה , כשברקע לפחות 3 דגמים חדשים שיעשו עליה במהלך השנה הקרובה. הראשון שבינהם , מיצובישי אאוטלנדר החדש , הושק בחודש שעבר בישראל עם הצהרת היבואן למכור כ- 1,000 מכוניות בשנת 2013 וכבר סיפק השבוע חדשות עם דיווח על 416 הזמנות שנעשו לרכב בתוך פחות מחודש וזמני אספקה שכרגע עומדים כבר על מאי 2013 . האם מיצובישי חוזרת לימים הטובים שלה משנות ה- 90 ?.

http://wheel.co.il/var/lego//thumb/5025

הדור השלישי של האאוטלנדר הוצג כמעט לפני שנה בעולם ומתחיל עידן חדש ואסטרטגייה חדשה הכוללת " אחריות סביבתית וחברתית " המבטיחה רכבים מהנים יותר לנהיגה לצד דגש על חיסכון בדלק ופליטת מזהמים נמוכה במיוחד . מבחינה עיצובית , זוכה האאוטלנדר החדש לעיצוב בשפת העיצוב החדשה של היצרן המעניקה לרכב מראה הרבה יותר מעודן ונאה מהדור היוצא , גם אם מזוויות מסוימות הוא נראה יותר מיניוואן ופחות ג'יפון .שפת העיצוב החדשה של מיצובישי רחוקה מהעיצובים המוחצנים והצעקניים לעיתים של התוצרת הקוריאנית ומסתפקת במראה מכובד ובוגר שלא יסובב ראשים , אולם התוצאה על כל פנים במציאות , נאה בהחלט והוויתור על כונס האוויר המגודל שאפיין את הדור היוצא , בהחלט מבורך.


http://wheel.co.il/var/lego//thumb/5026

בתוך חלל הנוסעים יש כבר שינוי מהותי וחיובי מאד, עם עיצוב חדש לחלוטין ללא התחכמויות שונות , אך בהחלט נעים לעין . למרות ריפודי המושבים הפשוטים , הצבעים הבהירים ששולטים בתא הנוסעים , מסייעים לאווירה מזמינה מבעבר ותורמים לתחושת הנעימות בחלל הרכב . יש שפע תאי אחסון שימושיים , איכות החומרים עלתה כיתה ,הנדסת האנוש טובה מאוד , וקל מאוד לתפעל את המכשירים השונים גם תוך כדי נסיעה .

מידות הרכב בדגם החדש נותרו כמעט זהות לדגם היוצא , עם 4.65 מטר באורך ( 1 ס"מ - ) ו- 1.8 מטר ברוחב ( ללא שינוי ) ו-1.66 מטר בגובה , אשר מצמצם 2 ס"מ לטובת שיפור האוירודינמיות והתנהגות הכביש . בסיס הגלגלים נותר זהה עם 267 ס"מ ובסה"כ מתקבל רכב מרווח למדי עבור 7 נוסעים , כאשר צמד המושבים בשורה השלישית מסוגל לאכלס גם זוג מבוגרים ולא רק ילדים , אך בתנאי שמידותיהם לא מעל לממוצע . בניצול כל 7 המושבים , נותר תא מטען סמלי בנפח של 128 ליטר בלבד , אך ניצול 5 מושבים בלבד המתקפלים לרצפה שטוחה , מציע נפח ענק של 913 ליטר מכובדים מאוד.

רכב המבחן הינו ברמת הגימור הבסיסית ' Instyle ' ומצויד בהנעה קדמית בלבד אשר מתאימה למרבית לקוחות הג'יפונים כיום . כאופציה , מוצעים גם דגמי 4X4 ברמות הגימור הבכירות. האבזור הסטנדרטי נדיב כבר ברמת הגימור הבסיסית וכולל : בקרת אקלים כפולת איזורים , בקרת שיוט , דיבורית בלוט'וס מקורית איכותית , חיישני אורות , מערכת שמע נשלטת מההגה עם יציאות USB ונגן חיצוני , 7 כריות אוויר , מערכת כיבוי מנוע בעמידה , שמשות אחוריות כהות , מחשב דרך , מראות צד מתקפלות וחישוקי גלגלים קלים .

בסעיף השלילה , היעדר פתחי מיזוג ליושבים מאחור , עלול להקשות על מיזוג הרכב בקיץ הלוהט ולגרום למזגן לעבוד במרץ שעות נוספות , ולא היינו מתנגדים לריפוד מושבים מעט יותר מהודר ונעים למגע.


http://wheel.co.il/var/lego//thumb/5029


אבל מה שבאמת מייחד את האאוטלנדר החדש ויבדל אותו לפחות בשלב הנוכחי מהמתחרים , הוא יחידת הכח החסכונית וידידותית לסביבה שהותקנה ברכב . במיצובישי דיברו די הרבה בהשקת הרכב על יתרונותיו של הרכב בחיסכון בדלק ובהחלט חיכינו לרגע שבו נוכל לבדוק זאת . כחלק מהמאמץ לפתח רכב חסכוני , עוצב הרכב בצורה אוירודינמית יותר הכוללת הפחתת מקדם הגרר מ- 0.37 ל- 0.33 , הופחת המשקל הכולל ב- 100 ק"ג , ויחידת הכח הוחלפה בחדשה הכוללת מנוע 2.0 ליטר חדש המפיק 150 כ"ס ו- 19.9 קג"מ ותיבת הילוכים אוטומטית רציפה שעברה גם היא שדרוג . עוד בתפריט החיסכון : תגבור חשמלי להגה , ניהול חסכוני לבקרת האקלים , מערכת Start&Stop המכבה את המנוע בעת עמידה ומחשב חכם המספק לכם כל הדרך נתונים על נהיגתכם ומסייע לכם בנהיגה חכמה וחסכונית יותר , המלווה בפרח שיוענק לכם בצג , ויראה יותר מלא ועשיר ככל שתנהגו חסכוני יותר.
בנסיעה , מאיץ הרכב בקלילות ומגיע למהירות המרבית המותרת בכבישי ישראל בשקט ובנוחות מרשימה . אל הרגשת הנוחות נוספת גם מערכת כיבוי המנוע שמדוממת את המנוע כמעט בכל עצירה ומאפשרת לכם לשבת ברכב בהמתנה לרמזור בדממה וללא כל רעידות. עזיבה של דוושת הבלם או נגיעה בהגה , תעיר לחיים תוך שניה בודדת את המנוע , אך יחד עם רעש נילווה של הסטרטר . הביצועים הרשמיים מספרים על תאוצה ל- 100 קמ"ש תוך 12.4 שניות ומהירות מקסימלית של 190 קמ"ש , כך שנהיגה ספורטיבית היא לא הצד החזק של הרכב . ככלל, אם חשקה נפשכם ברכב בעל אופי ספורטיבי, טוב תעשו אם תחפשו במקום אחר . לאאוטלנדר מתלים המכויילים לטובת נוחות , ההגה רך מדי ואינו מציע שום תקשורת עם הכביש , ונסיעה מהירה בכבישים מפותלים לא תוסיף לביטחון . האאוטלנדר החדש הוא למעשה מיניוואן נינוח ומפנק בתחפושת של ג'יפון שיוביל אתכם בנוחות ממקום למקום , אך ללא ריגושים נוספים . אל השטח ירדנו רק לגיחת שבילים קצרצרה , מכיוון שליותר מזה הוא לא מסוגל , ובטח בימים שלאחר המערכת החורפית המכובדת האחרונה . גרסת ה- 4X4 מן הסתם תציע יכולות טובות משמעותית , אך עדיין ללא יכולות שטח אמיתיות.

רכב הפנאי החסכוני ביותר בארץ ? 11.3 ק"מ לליטר בממוצע ודרגת זיהום 4

צריכת הדלק של הרכב עמדה בימי המבחן על 11.3 ק"מ לליטר בממוצע , בנסיעות שכללו המון פקקי תנועה בלב ת"א , אך גם תנועה בין עירונית זורמת . ללא ספק מדובר ברכב חסכוני מאוד ביחס לגודלו ומשקלו , וכנראה שמדובר גם ברכב הפנאי החסכוני ביותר בארץ, עם נתונים רשמיים טובים יותר ממאזדה CX5 וסובארו XV שהובילו עד כה בתצרוכת הדלק . אבל כדי להגיע לנתוני צריכת דלק מרשימים , חשוב לא לנתק את מערכת כיבוי המנוע ברמזור ( המזגן ימשיך לעבוד ) ולהיצמד להוראות הנהיגה החסכונית , המגובים בפרחים שמופיעים בלוח השעונים . גימיק נוסף נחמד הוא שעון המופיע בלוח השעונים וסופר את הזמן שהרכב היה כבוי ברמזורים , כך שאת נסיעת הבוקר לת"א , עשיתי בפועל עם מנוע מכובה 7 דקות ו- 11 שניות ...

מיצובישי ויש בה הכל ?


ייתכן וכן . בסופו של דבר , מציע הדור החדש של מיצובישי אאוטלנדר התקדמות גדולה שאינה מסתכמת רק בעיצוב החיצוני והפנימי , אלא גם באיכות , בנוחות ובאבזור . אך הבשורה האמיתית נמצאת דווקא בשורה התחתונה ונוגעת לשני תחומים : צריכת דלק טובה מאוד שדומה יותר לצריכת דלק של מכונית משפחתית ממוצעת מאשר לרכב פנאי , ומחיר . בעבור החל מ- 165 אלף ש"ח לגרסת ה- 5 מושבים הזהה כמעט בדיוק למחירי מרבית המתחרים אשר קטנים ממנו , או 170 אלף ש"ח לדגם ה- 7 מקומות , מדובר בהחלט בתמורה טובה לכסף . אם את השנה שעברה סיים האאוטלנדר היוצא במקום השישי בסגמנט רכבי הפנאי , אנו כמעט בטוחים שהשנה הוא יזנק גבוה יותר , כל עוד וליבואן לא תהיה בעיית מלאי זמין.


בברכה - רפי לין

rulrul
24-01-2013, 11:02
דווקא די התאכזבתי מהרכב הזה. עשו מין הכלאה של מיניוואן עם ג'יפ וזו התוצאה - מיניוואן במחיר של ג'יפון! בעיני המחיר כן גבוה ולא חושב שהרכב יזנק גבוה במיוחד שיש את הג'יפונים מאותה קטגוריה שעולים פחות ואמינים יותר כמו הספורטאז' למשל..אבל יכול להיות שאני טועה. בכל אופן יפה שדאגת לשים את כל ראשי המפלגות הגדולות בתמונות (; הבעיה היא שהחשוב ביותר והמנצח הגדול חסר...איפה יאיר?!?