PDA

צפה בגרסא המלאה : פולקסווגן ג'טה 1.2 ליטר - מבחן דרכים


רפי לין
15-07-2012, 01:32
באדיבות האתר לחדשות ומבצעי רכב www.wheel.co.il (http://www.wheel.co.il)
--------------------------------------------------------------------

פולקסווגן ג'טה 1.2 ליטר מבחן דרכים


http://wheel.co.il/var/img/lego/big/4478
13-07-2012 | שם הכותב: ששי כהן | דגם: ג'טה | יצרן: פולקסווגן


יחידת הכח הקומפקטית של קונצרן פולקסווגן , השתלבה לאחרונה גם בג'טה המשפחתית ומוכיחה שוב שעבור רובנו , אין צורך ביותר מזה .
מספר חודשים לאחר שהתרשמנו מהדור השישי של פולקסווגן ג'טה שנחתה בארץ עם מנוע 1.4 ליטר ותג מחיר שהרחיק אותה מהתחרות בשוק המשפחתיות "העממיות " , נחתה לאחרונה בארץ גרסת ה- 1.2 ליטר TSI החשובה באמת עבור השוק המקומי , עם תג מחיר מוזל ב- 10,000 ש"ח , האמור לשפר משמעותית את מכירות הדגם . אמנם בפולקסווגן כבר התרגלו בשנים האחרונות לא להילחם בשוק הליסינג ולהתמקד בשוק הפרטי והרווחי יותר , אולם אין ספק שגרסת ה - 1.2 ליטר החדשה פוזלת גם לעבר ציי הרכב , וכבר החלה לחזק את מכירות הג'טה שהסתכמו במחצית הראשונה של 2012 עם 996 מסירות.

שמרנית אך מכובדת
כפי שכבר נוכחנו לגלות בעבר , נהנית הג'טה מעיצוב אלגנטי ונאה , שגם אם לא נועז וחדשני , עדיין משדר מכובדות עם מראה מוקפד , מעיד יותר מכל על בעליה כמישהו שמחפש משהו קצת מעל לממוצע . כניסה לתא הנוסעים , מציעה את אותה סביבת נהג נאה , שרחוקה אמנם מלהיות פשוטה , אך בניגוד לגולף האחות למחצה , מתקשה להציע את אותו יתרון איכותי שמזוהה עם רכבי פולקסווגן , וניכר שהג'טה המכוונת עבור השוק האמריקאי , העדיפה להסתפק בנורמה המקובלת .

אבזור הרכב כולל כסטנדרט מערכת שמע מקורית איכותית , אך במפתיע ללא שליטה מההגה . בקרת האקלים לעומת זאת , דיגיטלית - כפולת איזורים וכוללת פתחים ליושבים מאחור . בנוסף , תמצאו בה מחשב דרך מורחב , 6 כריות אוויר, תאורת פנים עשירה יחסית , תא כפפות מקורר ומשענת יד אמצעית . בצד החובה : ריפודי המושבים פשוטים למראה ולא ממש נעימים ודיפוני הדלתות פלסטיקים מדי . המושבים עצמם נוחים ומרווחים הן מלפנים והן מאחור , ונפח תא המטען מצויין עם 510 ליטר.

יחידת כח מנצחת
בכל פגישה עם מכונית חדשה של הקונצרן המצוידת ביחידת הכח הבסיסית בנפח 1.2 ליטר 105 כ"ס , אנו מצליחים להיות מופתעים מחדש. מנוע הטורבו בשילוב גיר ה- DSG עם 7 ההילוכים , מצליח בכל פעם לרגש מחדש ביכולת שלו להניע מכונית גדולה וכבדה ( 1.3 טון במקרה הנ"ל ) בקלילות מרשימה ולספק ביצועים כאילו היה מנוע 2.0 ליטר . במקרה של הג'טה , מאיצה המכונית ל- 100 קמ"ש תוך 10.9 שניות ומגיעה למהירות מרבית של 190 קמ"ש . למעשה , למעט היסוס קל ביציאה מהמקום , נהנית המכונית משפע של כח ומומנט זמין כמעט בכל סל"ד , המאפשרים קצב התקדמות מהיר למרות נפח המנוע הצנוע . ואת זה היא עושה בשקט מופתי ובנוחות גבוהה מהממוצע , עם כיול מתלים מוצלח , המצליח לרסן את שיבושי הכביש ובו בעת גם לשמור על נוקשות נדרשת בנהיגה נמרצת כאשר הכביש מתעקל לו .

על הדרך , מצליחה המכונית להיות גם חסכונית בדלק וידידותית לסביבה , כל עוד ולא תשתעשעו יתר על המידה מיכולות מגדש הטורבו ותפגעו בתצרוכת הדלק . במהלך ימי המבחן , עמדה צריכת הדלק של המכונית עמדה על 12.6 ק"מ לליטר מכובדים למדי , שלא רחוקים כ"כ מהצהרת היצרן ( 13.9 ק"מ לליטר בממוצע ) . והירוקים ישמחו לגלות שגם פליטת ה- CO2 של המכונית סבירה עם 134 גרם לק"מ בממוצע , ולמכונית דרגת זיהום מצוינת של 3.

מחיר הפולקסווגן ג'טה 1.2 ליטר עומד על 128,900 ש"ח , אשר ישאירו בחשבון הבנק שלכם עודף של 11,000 ש"ח אם תוותרו על גרסת ה -1.4 ליטר . על פניו , למעט התפשרות קלילה בסעיף הביצועים , ועוד יותר קלה בסעיף האבזור , אין שום סיבה שלא להעדיף את הדגם הבסיסי שמשפר משמעותית את התמורה לכסף ועכשיו גם לא ממש יקר ביחס למרבית המשפחתיות . הג'טה נותרה עדיין אותה משפחתית מכובדת בעלת נוחות נסיעה טובה ביחס למקובל בפלח המשפחתיות ויחידת הכח הצנועה בנפח 1.2 ליטר , מספיק חזקה עבור הנהג הממוצע ומציעה ביצועים שמאפילים אפילו על חלק גדול מהמתחרות . כל שנותר לה , הוא לא לאכזב בסעיף האמינות . בשורה התחתונה : מדובר בעסקה כוללת טובה , שממצבת אותה בפסגת המשפחתיות בארץ , למרות המחיר הבסיסי הגבוה יותר.

בברכה - רפי לין