PDA

צפה בגרסא המלאה : קונצרן פיאט


רפי לין
17-04-2012, 22:03
קצת על קונצרן פיאט (http://www.musach.co.il/forum/showthread.php?t=839)מאת vivaitalia, חבר מועדון אלפא רומאו ישראל (http://www.iaroc.org.il):

קבוצת פיאט ארגנה היטב בעבר את המותגים שלה אל מול קהל היעד:
פיאט - לעם.
אלפא - למנהלים ממהרים.
לנצ'יה - לאריסטוקרטיה הספורטיבית.
מזראטי - ספורט אלגנט.
פרארי - למי שיכול ... (ככה זה שהבוס אומר: "אנחנו כבר נמצא 7000 משוגעים שירצו לקנות את המכוניות שלנו במחיר שאנחנו דורשים")

זה היה בעבר. עם כל הרה-ארגון בארבע השנים האחרונות הגבולות די מטשטשים, לנצ'יה כבר לא מיוצגת בסגמנטים חשובים כמו בעבר (אין מכונית בסגמנט B שיכולה להיות מבוססת על הפונטו, אין מחליפה לליברה בסגמנט C, בסגמנט D יש את הדלתא הלא שגרתית התמא החדשה היא קרייזלר 300 ב-40,000 אירו יקרים מדי לאירופה ...), באלפא יש כרגע רק מיטו וג'ולייטה ואיזה יצרן שפוי מפסיק לייצר דגם מבלי להציג לו מחליפה ?! בפיאט העניינים דווקא שגרתיים (למרות הפונטו שכבר זקנה ודורשת החלפה, מספיק עם הבוטוקס ...) וחסרה מחליפה למולטיפלה שדי הצליחה להם ואין נציגה במחיר שפוי לסגמנט D שתתחרה ב-508, לגונה, C5, סופרב כמחליפה לכרומה ?!. בפרארי ומזראטי עדיין מוכרים כ-7000 מכוניות מכל מותג בכל העולם ויש מי שמשלם (רק מה זה הידיות המזוויעות האלה בדלתות של כל דגמי פרארי היום ?! זה מהעודפים של דייהו ?!). ואיך שכחתי את אבארט', כאן הגאונות ליצור יש מאין, פתאום נולד ברנד חדש העומד בפני עצמו, אפילו שמדובר בגרסאות משופרות ל-500 ולפונטו בלבד (מה עם פנדה אבארט' או בראבו ?!) כרגע נראה שכל משאבי הקבוצה הולכים לפיתוח של קרייזלר שמאוד מצליחה בימים אלה בשוק האמריקאי וכמובן לשוק הרכב החשוב בעולם כיום: סין !

בתודה ובברכה - רפי לין